Hemsida

VISITEK

Som webbredaktör för VISITEK har jag utvecklat en webbshop för försäljning av strålskyddsprodukter.

Sidan är byggd i WordPress med WooCommerce och gör det möjligt att sortera produkterna på flera sätt utifrån behov.

Skärmdump från stralskyddsprodukter.com.

Utvalt från bloggen

Vi hade ett avtal

Blir det för mycket ringer du.

Det var torsdag när telefonen ringde. Han hade bestämt sig.

Idéer & Koncept

Storyboard för Sysav - Det var otippat! En bil följer ett släp, fullastat med trädgårdsavfall. Skyltarna visar att vi är påväg mot Sysav. Men släpet svänger inte av, utan kör förbi återvinningen. Personerna i bilen tittar på varandra och säger "Det var otippat!"

Konceptidé för Sysav

Det var otippat! är ett reklamkoncept för Sysav.
Konceptet kan göras antingen som fristående reklam eller som ett återkommande inslag med flera otippade händelser.

VI TAR DINA BARN

är en konceptidé för Socialtjänsten i Malmö.
Kampanjen spelar på rädslan och den desinformation som spridits om att socialtjänstens övergripande syfte är att skilja barn ifrån sina föräldrar. Med en uppseendeväckande rubrik som följs upp av en oväntad twist och en inkännande text som informerar om socialtjänstens verkliga uppdrag syftar kampanjen till att sprida kunskap och återta förtroendet för myndigheten.

Daniela Barchan har skapat en fiktiv annons för Socialtjänsten i Malmö. Utgångspunkten spelar på debatten om att socialtjänsten stjäl barn och vrider det till en kunskapsspridande kampanj.
Daniela Barchan har skapat en fiktiv kampanj för Socialtjänsten i Malmö. Utgångspunkten spelar på debatten om att socialtjänsten stjäl barn och vrider det till en kunskapsspridande kampanj.
Daniela Barchan har skapat en fiktiv kampanj för Socialtjänsten i Malmö. Utgångspunkten spelar på debatten om att socialtjänsten stjäl barn och vrider det till en kunskapsspridande kampanj.
Daniela Barchan har skapat en fiktiv kampanj för Socialtjänsten i Malmö. Utgångspunkten spelar på debatten om att socialtjänsten stjäl barn och vrider det till en kunskapsspridande kampanj.

Vi minns dig

Fiktiv kampanj för Försäkringskassan.

Bakgrund
Försäkringskassan är en av Sveriges mest centrala myndigheter för den som befinner sig i en sårbar livssituation. Historiskt har myndigheten kritiserats för att vara för fyrkantiga, opersonliga och svåra att nå.
 
Syfte med konceptet
En mänsklig myndighet är ett samlat grepp för att förändra hur myndigheten bemöter människor.
Att vara tydlig och samtidigt medkännande, utan att göra avkall på lagstiftning och rättssäkerhet.
 
Konceptidé
Genom att lyfta situationer då det blivit fel, visa att kritiken tas på allvar och verkar som ett underlag för utveckling.
Konceptet är utformat för en löpande kampanjserie som utmärks av uppriktighet och vars syfte är att föra myndigheten närmare människan.

Bilder

Ödla på klippa - en bild ur Daniela Barchans portfolio
Ödla på klippa
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

Mitt bildspråk

Precis som med allt annat i livet tycker jag om att leka med kontraster när jag tar bilder. Därför föredrar jag att fotografera utomhus, där färgerna är naturligt mättade och häftiga skuggor och djup redan finns.

Motiven får gärna variera, men om jag ska välja något som är extra roligt är det extrema närbilder eller oväntade detaljer som gör bilden spännande.

Kanske …

… har du en idé om vad mitt nästa projekt ska vara?
Vad sägs om att connecta på LinkedIn? Jag är hyfsat aktiv och älskar att spåna idéer tillsammans 😀