Sedan jag tog examen som digital kommunikatör våren 2025 har jag fortsatt utvecklas – både genom kunduppdrag och egna projekt.
Här kan du se exempel på kampanjer, texter och koncept jag har arbetat med.
Som webbredaktör för VISITEK har jag utvecklat en webbshop för försäljning av strålskyddsprodukter.
Sidan är byggd i WordPress med WooCommerce och gör det möjligt att sortera produkterna på flera sätt utifrån behov.
Utvalt från bloggen
Vi hade ett avtal
Blir det för mycket ringer du.
Det var torsdag när telefonen ringde. Han hade bestämt sig.
Idéer & Koncept
Konceptidé för Sysav
Det var otippat! är ett reklamkoncept för Sysav.
Konceptet kan göras antingen som fristående reklam eller som ett återkommande inslag med flera otippade händelser.
- En trasig soffa kånkas upp för trapporna och ställs på plats i vardagsrummet.
– Det var otippat! - Ett vrål, följt av en TV som flyger ut från tredje våningen och landar framför en förbipasserande.
– Det var otippat! - Mitt i sommaren möts vi av en barrlös julgran som fortfarande står kvar i hörnet.
– Det var otippat!
VI TAR DINA BARN
är en konceptidé för Socialtjänsten i Malmö.
Kampanjen spelar på rädslan och den desinformation som spridits om att socialtjänstens övergripande syfte är att skilja barn ifrån sina föräldrar. Med en uppseendeväckande rubrik som följs upp av en oväntad twist och en inkännande text som informerar om socialtjänstens verkliga uppdrag syftar kampanjen till att sprida kunskap och återta förtroendet för myndigheten.
Vi minns dig
Bakgrund
Försäkringskassan är en av Sveriges mest centrala myndigheter för den som befinner sig i en sårbar livssituation. Historiskt har myndigheten kritiserats för att vara för fyrkantiga, opersonliga och svåra att nå.
Syfte med konceptet
En mänsklig myndighet är ett samlat grepp för att förändra hur myndigheten bemöter människor.
Att vara tydlig och samtidigt medkännande, utan att göra avkall på lagstiftning och rättssäkerhet.
Konceptidé
Genom att lyfta situationer då det blivit fel, visa att kritiken tas på allvar och verkar som ett underlag för utveckling.
Konceptet är utformat för en löpande kampanjserie som utmärks av uppriktighet och vars syfte är att föra myndigheten närmare människan.
Bilder
Mitt bildspråk
Precis som med allt annat i livet tycker jag om att leka med kontraster när jag tar bilder. Därför föredrar jag att fotografera utomhus, där färgerna är naturligt mättade och häftiga skuggor och djup redan finns.
Motiven får gärna variera, men om jag ska välja något som är extra roligt är det extrema närbilder eller oväntade detaljer som gör bilden spännande.
Kanske …
… har du en idé om vad mitt nästa projekt ska vara?
Vad sägs om att connecta på LinkedIn? Jag är hyfsat aktiv och älskar att spåna idéer tillsammans 😀















